Identyfikacja trendów

Identyfikacja trendów, czy też przewidywanie ich traktowane jest z przymrużeniem okna, bo w dzisiejszych czasach we wróżbitów niewiele osób wierzy, ale zatem czy cyfrą można wierzyć? Czy można przewidzieć ich następstwa? Analiza trendów potrafi pomóc niejednokrotnie firmom, udziałowcom i inwestorom, pytanie brzmi jednak, jak to wszystko działa i do czego prowadzi? W dobie kryzysu rynki giełdowe są dosyć ruchome, a przy tym i niestabilne, dlatego wielu graczy giełdowych zaczyna korzystać z ofert agencji, które specjalizują się w prognozach i usługach związanych z rozpoznawaniem trendów. Jak mogłoby się to wydawać, nie jest to nowopowstała metoda, bowiem już w 1960 roku korzystał z niej amerykański tink tank Rand Corporation, który opracował ją podczas trwania zimnej wojny. Planując scenariuszowo, firma Shell uniknęła skutków kryzysu energetycznego w latach 70. Wiele słynnych i doskonale prosperujących firm do dziś korzysta z tej metody, dzięki czemu wiele z nich uniknęło bankructwa, zdarzyły się też przypadki, gdy dzięki odpowiedniej analizie trendów produkty pewnych firm zyskały spektakularny sukces, zdarzyło się też jednak, iż korzystając z tej samej metody inne produkty okazały się druzgoczącą porażką. Identyfikacja trendów to nie jest zły pomysł, czy zła metoda, niemniej jednak warto ją połączyć z inną, bardziej stabilną i opartą na faktach, a nie domysłach. Powinny do nas przemawiać jedynie fakty.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.